11-05-2019 - Aneto, canal Estasen
13-05-2019 - Levanna occidental - Haute Mauriene
11-05-2019

Resenya Aneto Skimo - 11/Maig/2019

Sortim del refugi de la Renclusa amb les serretes posades i anem progressant fins al Portilhon Superior. Bastanta gent però es pot anar fent sense massa problemes i anem avançant.

Treiem esquís i desgrimpem el Portillon Superior i baixem al plató del glaciar. Tornem a calçar els esquís ja sense serretes i anem tranquil.lament fins al Collado Coronas. Trobem a partir d’aquí neu regelada i tornem a muntar ganivetes fins a l’avantcim.

Menys gent de l’esperada al Pas de Mahoma (PD 40m II- max). Hi ha una mica de neu i gel i calcem els grampons. En un plis-plas creuem i fem cim.

Després d’una bona estona, desfem el Pas de Mahoma i tornem a l’avantcim i ens disposem a baixar. Baixada per Barrancs disfrutona, amb neu regelada a dalt, al punt durant la glacera i ja molt transformada a les canals q baixen fins Aigualluts.

Fem un mos i tornem a ficar les foques per a remuntar cap al Coll de Renclusa i acabem amb una última baixada molt agradable fins al Refu.

Activitat realitzada pero Héctor i Albert (Grup OT Club Muntanyenc Sant Cugat), Xavi (Grup Pell de Foca del Club Muntanyenc Sant Cugat) i Narcís, Quique, i Bernat.